Chcesz schudnąć? Możesz jeść tłusto
Od tłuszczu na pewno nie przytyjesz.
Procent kalorii, jakie pozyskujemy z tłuszczu, w przeciwieństwie do tych, które otrzymujemy z węglowodanów i białka nie ma nic wspólnego z przyrostem wagi - twierdzą naukowcy.
Co więcej - jak informuje Reuters - nie ma również znaczenia rodzaj spożywanego tłuszczu.
CHCESZ SCHUDNĄĆ? PRZYJMIJ JEZUSA>>
Naukowcy porównali dane prawie 90 tysięcy osób - mężczyzn i kobiet - z sześciu krajów. Osoby te były obserwowane przez 10 lat.
DIETETYCY OSZUKIWALI NAS PRZEZ 20 LAT>>
Średnio od 31,5 proc. do 36,5 proc. spożywanych przez nie kalorii pochodziło z tłuszczu. Rocznie przybierały one na wadze około 100 gram. Ale z analizy naukowców wynika, że tłuszcz, a także jego rodzaj, czyli to czy był nasycony, czy też nie, nie miał żadnego wpływu na ten przyrost wagi.
To jednak nie oznacza, że możemy jeść tyle tłuszczu, ile chcemy - ostrzega dr Nita Forouhi z Institute of Metabolic Science w Cambridge. - Wiadomo bowiem nie od dziś, że jego nadmiar ma związek z chorobami układu krążenia i serca.
Jej zdaniem jednak spożywanie takiej ilości tłuszczu, by można było pozyskać z niego od 20 do 35 proc. dziennej dawki kalorii nie ma żadnego wpływu na naszą wagę.
Jeśli chcemy być szczupli powinniśmy większą uwagę zwrócić na naszą aktywność fizyczną i spożycie cukrów - twierdzi dr Forouhi.
-
http://www.reuters.com/article/idUSTRE5BA3C920091211
- http://www.reuters.com/article/idUSTRE5BA3C920091211
5.37
4.33
3.39
Dodaj komentarz