Chorujesz na serce? Pij wódkę
Naukowcy: alkohol ogranicza ryzyko śmierci.
Osoby po zawale i z chorobą niedokrwienną serca mogą odnosić korzyści z alkoholu wypijanego regularnie w małych ilościach. To ustalenia włoskich naukowców z katolickiego uniwersytetu Campobass - donosi RMF FM.
Badacze sprawdzili jak styl życia - w tym picie alkoholu, wpływa na zdrowie ponad 16 tys. osób ze Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Japonii oraz Wielkiej Brytanii, które przeszły już zawał serca lub udar mózgu.
WÓDKA CHRONI SERCE TAKŻE LUDZI ZDROWYCH. ZOBACZ>>
Okazało się, że pacjenci, którzy regularnie wypijają małe dawki alkoholu są o ok. 20 procent mniej narażeni na rozwój choroby niedokrwiennej. O jedną piątą spada także ryzyko zgonu.
NA TRAUMĘ NAJLEPSZY JEST ALKOHOL. KTO TAK TWIERDZI?>>
Autorzy badań podkreślają, że chodzi o naprawdę regularne i umiarkowane spożycie alkoholu, najlepiej w połączeniu ze zdrową dietą. To setka wódki, dwie lampki wina czy kufel piwa dziennie. Natomiast wypijanie całej tygodniowej dawki alkoholu w weekend jest szkodliwe - ostrzega stacja.
-
http://www.rmf24.pl/nauka/news-maly-kieliszek-pomoze-choremu-sercu,nId,243109
- http://www.rmf24.pl/nauka/news-maly-kieliszek-pomoze-choremu-sercu,nId,243109
5.37
4.33
3.39
Dodaj komentarz