Kofeina przywraca pamięć
Kawa jest najlepszym lekiem na demencję.
Picie pięciu filiżanek kawy dziennie może znacznie zmniejszyć problemy, jakie mają z pamięcią osoby z chorobą Alzheimera - twierdzą amerykańscy naukowcy.
Badania wykazały, że kofeina zmniejsza produkcję białek powodujących tę chorobę.
SPRAWDŹ, KOMU GROZI DEMENCJA >>
Naukowcy z University of Florida doszli do takich wniosków po przeprowadzeniu badań na myszach. Zwierzętom, u których stwierdzono objawy zaniku pamięci, podawano kofeinę rozpuszczoną w wodzie. Po dwóch miesiącach zaobserwowano u nich znaczną poprawę.
Kofeina może pomóc w leczeniu choroby Alzheimera. Dla większości ludzi jest ona bezpieczna, łatwo przenika do mózgu i bezpośrednio wpływa na proces choroby - powiedział dr Gary Arendash z University of Florida.
-
http://headlines.feedables.com/story/3555680/Coffee-may-reverse-Alzheimers
- http://headlines.feedables.com/story/3555680/Coffee-may-reverse-Alzheimers http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8132122.stm
- http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8132122.stm http://news.sky.com/skynews/Home/World-News/Alzheimers-Coffee-May-Reverse-Disease-Reveals-Research-On-Mice-Conducted-By-Florida-Scientsists/Article/200907115329724?f=rss
- http://news.sky.com/skynews/Home/World-News/Alzheimers-Coffee-May-Reverse-Disease-Reveals-Research-On-Mice-Conducted-By-Florida-Scientsists/Article/200907115329724?f=rss http://www.newscred.com/article/show/title/coffee-may-reverse-alzheimer-s-4a5169560ad96/1733583
- http://www.newscred.com/article/show/title/coffee-may-reverse-alzheimer-s-4a5169560ad96/1733583
5.41
4.36
3.45
Dodaj komentarz