Matka pije podczas ciąży? Syn będzie bezpłodny
Zobacz, ile plemników zabije alkohol.
Kobiety, które piją alkohol w ciąży narażają swoich synów na bezpłodność - informuje "The Daily Mail".
PALISZ W CIĄŻY? ZOBACZ, CO GROZI TWOJEMU SYNOWI>>
Wystarczy 4,5 drinka tygodniowo, by liczba plemników u dorosłego syna spadła o 32 proc. w porównaniu do tych mężczyzn, których matki nie piły alkoholu lub piły go o wiele mniej.
CHCESZ ZOSTAĆ OJCEM? MUSISZ SCHUDNĄĆ>>
Możliwe, że alkohol ma szkodliwy wpływ na produkujące nasienie tkanki w tworzących się jądrach płodu - twierdzi szefowa badań dr Cecilia Ramlau-Hansen z Aarhus University Hospital w Danii. - Potrzebne są dalsze badania, by określić dokładną przyczynę, a być może nawet ustalić tzw. bezpieczną dawkę alkoholu, jaką mogą spożywać kobiety w ciąży.
Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące 347 chłopców, którzy narodzili się w latach 1984-1987. Ich matki odpowiadały na szczegółową ankietę dotyczącą stylu życia i zdrowia. Pytano je także o ilość spożywanego podczas ciąży alkoholu.
W latach 2005-2006 od dorosłych już mężczyzn pobrano próbki nasienia i poddano je analizie. Okazało się, że ci, których matki piły 4,5 lub więcej drinków tygodniowo, mieli zaledwie 25 mln plemników na mililitr. Ci, których matki piły o wiele mniej lub wcale mieli ich 40 mln na mililitr.
-
http://www.dailymail.co.uk/health/article-1290542/Drinking-alcohol-pregnancy-damages-sperm-quality-sons.html
- http://www.dailymail.co.uk/health/article-1290542/Drinking-alcohol-pregnancy-damages-sperm-quality-sons.html
5.45
4.37
3.48
Dodaj komentarz