Nie warto pić kawy. To nie pomaga
Kawosze mają cięższe poranki.
Poranna kawa dodaje ci sił? To tylko złudzenie. Osoby często pijące kawę po porannej dawce tylko wracają do "normy" - stanu w jakim budzą się osoby wolne od kofeiny.
Wypita rano kawa cofa uczucie zmęczenia spowodowane wydalaniem kofeiny w nocy, ale tak naprawdę nie daje "kopa" - twierdzą badacze z Bristol University.
Do takich wniosków doszli naukowcy po przebadaniu 376 osób - kawoszy i osób nie pijących małej czarnej. Okazało się, że kawosze, którzy dostali placebo skarżyli się na bóle głowy i mieli słabszą sprawność umysłową. Po kawie nie skarżyli się na żadne dolegliwości, ale w testach wypadli tak samo, jak grupa kontrolna wolna od kofeiny.
Wykonywali zadania komputerowe na pamięć, uwagę i czujność. Rozwiązywali je identycznie - pisze dailymail.co.uk.
KOFEINA ZAMIAST SNU. ILEŻ MOŻNA>>
Badania wykazały również od kawy uzależniają się częściej ludzie, którzy mają genetyczne predyspozycje do życia w niepokoju.
5.02
4.20
3.17
Dodaj komentarz
Komentarze (37)
Gość 03.06.2010, 14:18
Odpowiedz Zgłoś naruszenie
Gość 03.06.2010, 15:00
Odpowiedz Zgłoś naruszenie
Gość 03.06.2010, 15:06
Odpowiedz Zgłoś naruszenie
Gość 03.06.2010, 15:38
Odpowiedz Zgłoś naruszenie
marek 03.06.2010, 15:59
Odpowiedz Zgłoś naruszenie
Gość 03.06.2010, 16:46
Odpowiedz Zgłoś naruszenie