Padł mit cudownego środka, który chroni przed upiciem
Pijąc ten napój wcale nie wytrzeźwiejesz.
Naukowcy z Temple University w Filadelfii przekonują, że picie kawy w celu wytrzeźwienia to tylko mit i to dodatkowo bardzo niebezpieczny - ostrzega BBC.
Z ich badań wynika, że sięganie po kawę to najgorsza rzecz jaką można zrobić w walce ze skutkami upojenia alkoholowego. Eksperyment na myszach wykazał, że czarny napar jedynie oszukuje mózg.
MIESZKANKA KAWY I ALKOHOLU UCZYNI Z CIEBIE GWAŁCICIELA. DLACZEGO?>>
Gryzonie, którym podano dawkę alkoholu, a później kofeinę miały taki sam problem z poruszaniem się po labiryncie jak myszy tylko z alkoholem w organizmie. Co więcej - te, którym zaaplikowano kofeinę były bardziej spięte, ale mimo to nie potrafiły unikać miejsc gdzie naukowcy emitowali nieprzyjemne dźwięki i światło - wyjaśnia stacja.
NAWET DZIECI POWINNY PIĆ KAWĘ. ILE FILIŻANEK DZIENNIE?>>
Owszem, po wypiciu kawy na krótko możemy poczuć, że kontrolujemy swój umysł i ciało, ale to tylko złudzenie. W rzeczywistości nadal jesteśmy pijani i nie jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować.
Mieszanka kofeiny i alkoholu jest bardzo niebezpieczna dla ludzi. Mit o trzeźwiącej mocy kawy powoduje chociażby to, że ludzie, którzy rzekomo czują się trzeźwi i wsiadają do samochodu stanowią niebezpieczeństwo dla innych. Praca w pewnych zawodach w takim stanie do bezpiecznych także nie należy - mówi dr Thomas Gould.
-
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8403088.stm
- http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8403088.stm http://www.dailymail.co.uk/health/article-1234315/A-hangover-Dont-reach-coffee-just-stops-realising-youre-drunk.html
- http://www.dailymail.co.uk/health/article-1234315/A-hangover-Dont-reach-coffee-just-stops-realising-youre-drunk.html http://www.express.co.uk/posts/view/144931/Coffee-doesn-t-cure-hangovers
- http://www.express.co.uk/posts/view/144931/Coffee-doesn-t-cure-hangovers http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/6761905/Sobering-news-coffee-increases-drunkenness.html
- http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/6761905/Sobering-news-coffee-increases-drunkenness.html
5.45
4.37
3.48
Dodaj komentarz