Popijasz burgera kawą? Zobacz, co ci grozi
Tłuszcz utrudnia rozkład cukru w organizmie.
Jeżeli ktoś ma ochotę na hamburgera z frytkami albo pizzę, niech zapomni o kawie. Kofeina podbija już podniesiony poziom cukru aż dwa razy wyżej - donosi esciencenews.com.
Badanie przeprowadzone na kanadyjskim University of Guelph w Ontario pokazały jak niebezpieczny wpływ na zdrowie człowieka ma kawa z kofeiną, gdy popija się nią posiłek w fastfoodzie.
Udowodniono to podając zdrowym mężczyznom specjalnie przygotowany posiłek z tłuszczami nasyconymi w proporcji 1 g na każdy kg ciała. Potem podzielono ich na dwie grupy.
W pierwszej po sześciu godzinach wypili porcję słodkiego napoju, po czym zbadano im poziom cukru we krwi. W drugiej po 5 godzinach wypili dwie filiżanki czarnej kawy a godzinę później szklankę napoju. I także zbadano poziom krwi w ich organizmach - serwis opisuje badanie.
Ci, którzy nie pili kawy mieli poziom cukru wyższy o 32 proc. niż przed jedzeniem. Ci z drugiej grupy, którzy posiłek popili kawą, mieli poziom wyższy o 65 proc.
Zdrowi mężczyźni, pijąc kawę po tłustym posiłku doprowadzili do spowolnienia rozbijania cukru w organizmie, podnosząc jego poziom do stanu spotykanego u osób zagrożonych cukrzycą - przekonują badacze.
Zbyt długa obecność cukru w krwioobiegu powoduje z czasem poważne uszkodzenia organów wewnętrznych.
-
http://esciencenews.com/articles/2011/04/01/got.a.craving.fast.food.skip.coffee.study.says
- http://esciencenews.com/articles/2011/04/01/got.a.craving.fast.food.skip.coffee.study.says
5.45
4.37
3.48
Dodaj komentarz