Zobacz, dlaczego trzeba pić kawę i herbatę
I to co najmniej cztery filiżanki dziennie.
Cztery filiżanki kawy, także bezkofeinowej lub herbaty zmniejszają ryzyko zachorowania na cukrzycę o 25-35 proc. - dowodzą australijscy naukowcy.
Przeanalizowali oni 18 badań prowadzonych na 500 tysiącach osób. Wykazały one, że każda filiżanka kawy dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 o 7 proc.
NAWET DZIECI POWINNY PIĆ KAWĘ>>
Picie trzech lub czterech filiżanek kawy codziennie obniżało ryzyko cukrzycy o około 25 procent, podczas gdy zużywanie więcej niż trzech lub czterech filiżanek kawy bezkofeinowej obniżało ryzyko o około jedną trzecią.
Ci którzy pili więcej niż trzy do czterech filiżanek herbaty obniżali ryzyko zachorowania o jedną piątą
Jak to jest możliwe? Zdaniem profesor Rachel Huxley kawa zwięsza zdolności organizmu do wykorzystywania insuliny przy przekształcaniu cukru w energię. Składniki kawy i herbaty, takie jak kwas chlorogenowy i magnez, mają stabilizujący wpływ na stężenie cukru we krwi.
Jeżeli dalsze badania potwierdzą nasze ustalenia, lekarze będą mogli doradzać pacjentom zagrożonym cukrzycą zwiększenia spożycia herbaty i kawy, tak jak do tej pory zalecali zwiększenie aktywności fizycznej - mówi Huxley.
Z raportu naukowców w Sydney wynika, że do 2025 roku około 380 milionów ludzi na całym świecie będzie chorować na cukrzycę typu 2, generując "ogromne ekonomiczne i zdrowotne koszty społeczne".
-
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8411605.stm
- http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8411605.stm http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601081&sid=aMTF7U1KRisk
- http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601081&sid=aMTF7U1KRisk
5.42
4.35
3.46
Dodaj komentarz