Jak szybko zasnąć?

Stresujący i męczący dzień? Leżysz w łóżku, a sen nie może na dobre zamknąć Twoich oczu? Po głowie pałętają się same zmartwienia i negatywne myśli. W dodatku masz świadomość tego, że będziesz niewyspany. Współcześnie bezsenność należy do popularnych zjawisk zarówno biologicznych, jak i psychicznych. Wśród rozwiązań znajdziesz proszki nasenne, jednak prowadzą one do uzależnienia. O wiele korzystniej będzie wykorzystać domowe sposoby na szybki sen. Jak zasnąć po przebudzeniu? Zjawisko zasypiania jest o tyle trudnym tematem, że każdego cechują indywidualne przyzwyczajenia. Jednak warto podjąć walkę z bezsennością i poprawić jakość snu przy stosowaniu się do poniższych porad.

Wystarczy poczytać
Jednym z powszechnie znanych sposobów na zasypianie jest książka. Celem czytania przed snem jest jak najszybsze zmęczenie oczu. Nieistotne jest więc, czy Twoja lektura będzie interesująca, czy nudna jak flaki z olejem. Warto jednak zwrócić uwagę, aby oświetlenie w pokoju nie było wtedy zbyt mocne. Wystarczy, że włączysz lampkę nocną bądź użyjesz latarki.

Uruchom swoją kreatywność
Kolejną metodą jest wykorzystanie swojej wyobraźni. Wystarczy, że pozbędziesz się ograniczeń i poniesiesz się we własnych marzeniach. Metoda ta ma na celu zmęczenie szarych komórek, co ułatwi Ci zaśnięcie. Jeśli marzysz o locie w kosmos, możesz sobie go wyobrazić. Im bardziej wykorzystasz swoją wyobraźnię, tym lepiej. Najlepiej sprawdzą się rzeczy pełne absurdów. Grozi to jednak tym, że pozbawiona realności rzeczywistość po krótkim czasie może przeistoczyć się w sen. Warto więc wybrać przyjemny obraz przed zatopieniem się na dobre w poduszce.

Poćwicz przed snem
Doskonałą metodą na szybki sen może okazać się ćwiczenie ciała. Najlepsze w tym przypadku okażą się ćwiczenia, które można wykonać we własnym łóżku, nie obciążając zbytnio Twojego ciała. Dzięki temu zrelaksujesz swój organizm, odprężysz się i ukoisz swoje zmysły. Warto pamiętać o tym, że relaksując swoje ciało, relaksuje się również Twój mózg. Pozwól więc sobie wprowadzić ten element do snu i pozbyć się napięcia mięśni wywołanych stresem.

A może gorąca kąpiel i ciepły napój?
Aby szybko zasnąć warto wyciszyć swoje emocje. Możesz w tym celu przyrządzić sobie ciepłą kąpiel z dolewką aromatycznego płynu do kąpieli bądź zapachowej soli. Mieszanka lawendy, melisy i mięty działa uspokajająco, dzięki czemu jest doskonałą bronią na wojnę z bezsennością. Możesz też zalać kubek ciepłym mlekiem z dodatkiem miodu bądź wypić kakao. W celu przyzwyczajenia Twojego organizmu do relaksacji potrzebne Ci będzie dwa tygodnie. Po upływie tego czasu ciało powinno samoczynnie pozbywać się nadmiaru wieczornych emocji.

Cisza i ubiór
Jeśli otacza Cię hałas, wokół słychać szum, zaśnięcie może okazać się niemożliwe. Co wtedy? Warto zadbać o izolację dźwiękową Twojej sypialni. W tym celu pomocne może okazać się zamknięcie okna bądź drzwi, przez które wydobywa się hałas. Jeśli to nie pomoże, użyj stoperów do uszu. Możesz też posłuchać relaksującej muzyki, np. odgłosy deszczu czy płynącego strumyka. Pamiętaj też, aby ubiór, w którym zasypiasz, nie był zbyt ciasny. Najlepiej założyć coś luźnego, a nawet spać nago. Pamiętaj również, aby jedzenie przed snem odbyło się maksymalnie 3 godziny przed położeniem się spać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *