Digital marketing to dziedzina, która coraz prężniej się rozwija. Co warto wiedzieć na temat marketingu cyfrowego? Sprawdź!
Czym jest digital marketing?
Na samym początku trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest digital marketing (inaczej marketing cyfrowy). Są to wszystkie działania reklamowe prowadzone za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Promocja produktów i usług oparta na formatach cyfrowych jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na rozwój każdej firmy.
Digital marketing a marketing internetowy
Będąc w temacie marketingu cyfrowego, warto wyjaśnić, jaka jest różnica pomiędzy digital marketingiem a marketingiem internetowym. Należy mieć na uwadze, że pojęcie marketingu internetowego używane jest wyłącznie w odniesieniu do działań reklamowych prowadzonych w internecie. Z kolei digital marketing obejmuje nie tylko działania prowadzone w sieci, ale także w innych mediach cyfrowych (radio, telewizja).
Elementy digital marketingu
Skuteczny digital marketing to połączenie wielu różnych elementów, które można wykorzystać do promocji firmy. Bardzo istotne jest to, aby wybrać te obszary marketingu cyfrowego, które przyniosą naszemu przedsiębiorstwu największy zwrot z inwestycji. Do wyboru mamy przede wszystkim takie działania jak:
- Pozycjonowanie – czyli jeden z podstawowych elementów marketingu cyfrowego. Pozycjonowaniem nazywamy wszelkie działania, które prowadzą do zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
- Content marketing – czyli marketing treści, który ma na celu zarówno zainteresowanie odbiorców (potencjalnych klientów), jak i podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce. Warto zainwestować w takie formy content marketingu jak m.in. opisy produktów i kategorii produktowych oraz wpisy blogowe.
- Kampanie Google Ads – czyli płatne reklamy w wyszukiwarce Google. W przypadku takich reklam nie płacimy za ich wyświetlenie, ale za kliknięcie. Dzięki reklamie Google Ads nasza strona internetowa może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, co pozwoli nam w krótkim czasie zdobyć nowych klientów.
- Social media marketing – czyli marketing obejmujący media społecznościowe. Aby wypromować firmę w sieci, warto założyć np. profil firmowy na Facebooku oraz Instagramie. Dobrym rozwiązaniem jest też posiadanie profilu na LinkedIn czy Pinterest.
- E-mail marketing – czyli forma reklamy, która wykorzystuje pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji z klientami. Ten rodzaj promocji może nam pomóc nie tylko w zdobyciu nowych odbiorców, ale także w utrzymaniu dotychczasowych klientów.