Ground Game to najprawdopodobniej jedna z tych marek, której nikomu, kto zajmuje się sportami walki w naszym kraju nie trzeba przedstawiać. Założona w 2010 roku, niewielka polska firma za cel postawiła sobie stworzenie możliwie wydajnej i wysokogatunkowej odzieży treningowej. Trzeba przyznać, że do tego zadania podchodzi bardzo ambitnie i z pełnym zaangażowaniem. Efekty ich pracy są wysoce satysfakcjonujące – nawet dla wybitnie wymagających sportowców.
Odzież do sportów walki – specyficzne wymagania
Nikt, kto ćwiczy regularnie, nie przepada prawdopodobnie za niskiej jakości odzieżą sportową, o którą dziś nietrudno. Dostępne na rynku produkty, choć często na pierwszy rzut oka wydają się nawet nieźle uszyte, szybko się mechacą, a szwy nie zawsze spełniają odpowiednio swoje zadanie. Osobnym problemem jest wentylacja, z której wydajnością bywa bardzo różnie. Te wszystkie wyznaczniki stają się szczególnie ważne w przypadku regularnego i intensywnego uprawiania sportów walki, choćby takich jak MMA. Odzież, w której trenuje się jujitsu, karate lub MMA, jest poddawana wybitnie intensywnej eksploatacji – tarciom, naciąganiu i nieraz szarpnięciom w różnych kierunkach. Wszystko to stwarza bardzo specyficzne wymagania, jakie tego typu stroje muszą spełnić. Marka Ground Game to próba odpowiedzi na te specjalne potrzeby.
Bezkompromisowe podejście twórców Ground Game
Kiedy w 2010 roku dwóch kolegów (miłośników brazylijskiego jujitsu) usiadło razem, by przedyskutować projekt nowej marki odzieży, która z powodzeniem służyłaby wszystkim, aktywnie związanym ze sportami walki, powoli zaczął wyłaniać się ciekawy projekt. Głównym dążeniem, poza wysoką jakością, było stworzenie czegoś świeżego, marki budzącej dobre skojarzenia ze względu na optymalną wydajność i trwałość. Bezkompromisowe podejście w tych kwestiach zaowocowało bardzo restrykcyjnymi wymaganiami wobec dostawców tkanin. Minęły miesiące, a całe partie odzieży szły do wyrzucenia – gdyż nie realizowały wizji założycieli Ground Game. Dopiero, gdy udało się znaleźć odpowiednie źródło materiałów, ruszyły dalsze prace.
Nowoczesny design
Jednak, siłą projektu, jakim jest odzież sportowa Ground Game nie jest jedynie wysoka jakość. To także świeży, nowoczesny i agresywny design. Każda nowa seria to wynik wielu godzin pracy grafików i projektantów. Już sam logotyp tej firmy przywodzi na myśl skojarzenia z dynamizmem i siłą. Jest to niewątpliwie duży plus na rynku odzieży sportowej, który – zdominowany przez zachodnie korporacje z wieloletnią tradycją – stał się w pewnym stopniu przewidywalny i nieco nużący w swojej jednostajności. Propozycje Ground Game to ciekawe graficznie, nieraz bardzo żywe kolorystycznie (dotyczy to zwłaszcza spodenek do MMA) projekty.
Szeroka oferta dla miłośników sztuk walki
Poza popularnymi rashguardami i spodenkami, w ofercie Ground Game można znaleźć również kimona, rękawice, plecaki, legginsy oraz wiele innych propozycji. Niewątpliwą zaletą produkcji tej marki jest fakt, że powstaje ona w oparciu o pomysły i preferencje osób, które doskonale znają potrzeby klientów potencjalnie zainteresowanych odzieżą sportową. Pomysł na nowy projekt z tej branży zrodził się przede wszystkim z poczucia, że o wysokogatunkowe, atrakcyjne wizualnie stroje, przeznaczone dla wszystkich trenujących sporty walki – jest stosunkowo trudno.
W obecnej chwili liczba zatrudnionych w Ground Game nie przekracza 10 osób. Jak widać, nawet małe przedsięwzięcie może odnieść duży sukces. Kluczem do niego okazał się upór w dążeniu do celu oraz jasno sprecyzowane cele, dotyczące wyznaczników jakości produkowanej odzieży sportowej.