Każda forma reklamy zewnętrznej, jak i wewnętrznej powinna w pierwszej kolejności zostać przez nas dokładnie przemyślana. Wbrew pozorom zaprojektowanie odpowiedniej promocji własnej marki nie jest łatwym zadaniem. Musimy zwrócić uwagę na kilka czynników, które mają ogromne znaczenie dla powodzenia i sukcesu naszej reklamy na samochodzie. Zatem jeśli nie chcemy zbyt często zmieniać naszej koncepcji albo – co gorsza – całego samochodu, to warto zwrócić szczególną uwagę na pierwszy etap tworzenia ruchomej reklamy, jakim jest jej zaprojektowanie.
Reklama na samochodzie, jak zacząć projektowanie?
Pierwszy pojawia się pomysł. Następnie zastanawiamy się, czy jego realizacja jest możliwa, a jeśli nie do końca, to w jaki sposób możemy go zmodyfikować tak, aby stał się on realny. W tym celu potrzebujemy jakiegokolwiek, nawet najprostszego programu graficznego. Warto pamiętać, że profesjonalne oklejenie samochodu to czynność, którą najlepiej jest zlecić specjalistom. Firmy zajmujące się umieszczaniem reklam na samochodzie mogą także oferować pomoc przy projekcie. Nie mniej warto jest już mieć stworzoną podstawową koncepcję po to, aby chociażby dowiedzieć się, czy istnieje możliwość umieszczenia tego typu grafiki na danym pojeździe. Projekt zazwyczaj wysyłamy na maila danej firmy, a następnie otrzymujemy informacje dotyczące możliwości zrealizowania naszego pomysłu.
Jak zaprojektować reklamę na samochód?
Aby nasza reklama w pełni nas zadowalała, musimy przemyśleć sobie najważniejsze kwestie. Jedną z nich jest to, czy chcemy, aby grafika lub napisany znajdowały się jedynie po bokach pojazdy, czy może także na jego masce albo bagażniku? Pamiętajmy, że w przypadku projektowania reklamy na samochodzie, więcej wcale nie znaczy lepiej. Oczywiście jesteśmy w stanie stworzyć bogaty projekt, który z pewnością spełni swoją funkcję, ponieważ będzie ciekawy wizualnie. Jednak to wszystko za sprawą ciekawego pomysłu. Umieszczenie na samochodzie wielu informacji pisanych małą czcionką zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem. W warunkach drogowych nikt nie będzie miał czasu odczytać tak zaprojektowanej reklamy zewnętrznej.
Graficznie i z przekazem
Jeśli chodzi o ruchomą reklamę zewnętrzną, to zdecydowanie warto jest stawiać na graficzne symbole, które mają prosty i sensowny przekaz. Ważne jest to, aby na naszym samochodzie umieścić nazwę i logo firmy, którą reklamujemy. Aby jednak wymyślona przez nas grafika naprawdę zadziałała, musimy wziąć pod uwagę to, kim są nasi odbiorcy, czego oczekują oraz w jaki sposób jesteśmy w stanie do nich dotrzeć. Jeśli więc chcemy zareklamować nasze studio kosmetyczne, to o wiele lepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie na samochodzie najważniejszych informacji takich jak nazwa, logo, adres, numer telefonu i grafiki przedstawiającej piękne i zadbane paznokcie niż rozpisywanie się na temat jakości i trwałości tworzonego w salonie manicure.
Reklama na samochodzie – o tym nie możesz zapomnieć!
Warto również pamiętać, że na reklamie zewnętrznej a szczególnie tej ruchomej zawsze mile widziany jest claim naszej firmy. Hasło, z którym się identyfikujemy, ma ogromne znaczenie dla rozpoznawalności naszej marki. Powinno być ono jak najkrótsze oraz jak najbardziej chwytliwe. Projektując reklamę na samochodzie, powinniśmy umieścić claim w dobrze widocznym miejscu. W związku z tym, iż tak ważne jest odpowiednie rozmieszczenie elementów reklamowych na samochodzie, warto zasięgnąć opinii firmy, u której zdecydowaliśmy się okleić auto. Oczywiście ostatecznie nasz samochód będzie wyglądał tak, jak sobie tego zażyczyliśmy, nie mniej w razie jakichkolwiek wątpliwości co do projektu, bez wahania powinniśmy poradzić się specjalistów.