Telefon mobilny już od wielu lat przestał być czymś niezwykłym. Ponad jedna trzecia polaków używa takich urządzeń na co dzień, a większość z nich posiada nowoczesne smartfony. Służą już nie tylko do prowadzenia rozmów na odległość. To często małe komputery, które używane są do przeglądania internetu, słuchania muzyki, robienia zdjęci itp. Każde urządzenie jednak czasem się psuje, ale dzięki stałej produkcji części do telefonów, większość z nich można z powodzeniem naprawić.
Co się najczęściej psuje w smartfonach?
Mimo postępu technologicznego, nie ma takich urządzeń, które by się nigdy nie psuły. Również telefony komórkowe ulegają różnego rodzaju awariom. Spowodowane jest to nieuwagą użytkownika, wadliwym wykonaniem konkretnej części do telefonu czy po prostu zużyciem. Najczęściej spotykanym uszkodzeniem jest stłuczony ekran. Większość użytkowników zabezpiecza wyświetlacze, naklejając na nie specjalną folię lub szkło. A mimo to często dochodzi do pęknięcia ekranu. Niestety jest to część do telefonu, która jest bardzo kosztowna i czasem naprawa bywa nieopłacalna. Często awarią jest także niedziałający panel dotykowy. Przyczyną tego najczęściej są problemy z oprogramowaniem. Naprawa nie jest skomplikowana ani kosztowna. Gorzej, kiedy popsuje się płyta dotykowa. Wtedy trzeba ją wymienić i koszt naprawy jest zdecydowanie wyższy. Współczesny smartfon to także urządzenie do robienia zdjęć. I właśnie niedziałający aparat fotograficzny jest również jedną z częstych usterek. Podobnie jak we wcześniej opisywanym przypadku, awarii może ulec oprogramowanie. I tutaj również koszt takiej naprawy nie będzie wysoki, gdyż nie trzeba sięgać na półkę z częściami do telefonów. W telefonach psują się także baterie, gniazda i wtyczki, mikrofon. Im szybciej zgłosimy się do serwisu, tym lepiej. Czasami wystarczy przeczyścić część, przeprowadzić diagnostykę albo przeinstalować oprogramowanie. Koszt naprawy nie zawsze musi być wysoki.
Naprawiać czy kupić nowy?
Awaria smartfona to w dzisiejszych czasach spore utrudnienie. W jednym momencie zostajemy odcięci nie tylko od telefonu, ale także od poczty, internetu, połączeń głosowych, zapisków i wielu innych ważnych rzeczy. Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy to kupno nowego smartfona. Jest to rozwiązanie najszybsze, ale w przypadku modeli z wyższej półki bardzo kosztowne. Dlatego warto zastanowić się nad oddaniem urządzenia do serwisu. Choć i takie rozwiązanie może okazać się dość drogie. Niektóre części do telefonów są skomplikowane, a ich cena jest wysoka. Warto więc wycenić koszt naprawy a później rozważyć zakup nowego telefonu.