Obecnie jedną z najbardziej popularnych i skutecznych metod sprzedaży nieruchomości jest jej promocja w sieci. Ogłoszenie w Internecie w szybkim tempie dotrze do dużego grona osób potencjalnie zainteresowanych zakupem. A co zrobić, aby przekuć to zainteresowanie w sprzedaż po cenie, która satysfakcjonuje właściciela nieruchomości? Potrzebna jest odpowiednia promocja w sieci, o której opowiemy w poniższym artykule.
Przygotowanie oferty sprzedaży
Fundamentem działań zmierzających do sprzedaży nieruchomości są zabiegi marketingowe. Właściwe przygotowanie oferty zgodnie z obowiązującymi standardami znacznie zwiększa szansę na skuteczną sprzedaż. A co należy rozumieć przez pojęcie „przygotowania oferty nieruchomości”? Przede wszystkim kompleksowy opis danej nieruchomości oraz szczegółową dokumentację fotograficzną. Bardzo ważną rolę w procesie sprzedaży odgrywa tzw. home staging. Dodatkiem, który może zwiększyć atrakcyjność oferty, będzie rzut nieruchomości, plany oraz rysunki. Wisienką na torcie może być prezentacja 3D, wizualizacja poszczególnych wnętrz oraz film wideo.
Jak powinien wyglądać opis nieruchomości?
Opis nieruchomości często kojarzy się po prostu z długą listą suchych danych technicznych. Oczywiście stanowią one ważny, ale nie jedyny element oferty. Przygotowując opis nieruchomości, warto wykorzystać elementy storytellingu. Opowiedzenie historii pozwoli poznać wszystkie szczegóły dotyczące nieruchomości, a z drugiej strony przemówi do potencjalnych nabywców językiem korzyści. Opis nieruchomości powinien być spójny i przejrzysty. Storytelling nie polega wszakże na nadmiernym ubarwianiu rzeczywistości i pisaniu kwiecistym językiem. Musi być konkretnie i ciekawie. Dzięki temu potencjalny nabywca będzie w stanie bez trudu wyłapać interesujące go informacje.
Jak wykonać zdjęcia nieruchomości?
Sesja fotograficzna musi obejmować zarówno poszczególne pomieszczenia, jak i plan całej nieruchomości z zewnątrz. Warto pamiętać, że zdjęcia znacznie zwiększają skuteczność przekazu marketingowego. Od sposobu wykonania zdjęć zależy wzrost lub spadek zainteresowania daną ofertą.
Oczywiście zdjęcia powinny być wykonane w sposób rzetelny. Nie mogą ukrywać niewygodnych faktów. Z drugiej strony dają okazję do wyeksponowania największych walorów nieruchomości. Na tym właśnie polega home staging. Działania z zakresu home staging sprawiają, że potencjalny kupiec zaczyna utożsamiać się z oglądaną nieruchomością. A to już pierwszy krok w kierunku finalizacji transakcji.
Jakimi elementami uzupełnić ofertę nieruchomości?
W ofercie nieruchomości mogą znaleźć się dodatkowe elementy, które znacznie podniosą wartość samego ogłoszenia. Chodzi tu przede wszystkim o plany, rysunki i rzuty, które pozwalają spojrzeć na konkretne pomieszczenia z nieco innej perspektywy. Wizualizacja 3D, wirtualny spacer lub wideo prezentujące każde pomieszczenie stanowią wartość dodaną. Dzięki tym elementom potencjalny nabywca może dokładnie poznać dany lokal jeszcze przed jego oględzinami. Te elementy odpowiadają za kształtowanie dobrego wrażenia i pozytywne nastawienie potencjalnego kupca do oglądanej nieruchomości. To bardzo ważne w kontekście ewentualnych negocjacji mających finalizować transakcję.
Agencja nieruchomości – Katowice
Wszystkie opisane wyżej zabiegi wymagają dużego zaangażowania, wiedzy i doświadczenia. Warto skorzystać więc z oferty profesjonalnego biura, takiego jak RE/MAX Gold. Specjaliści zatrudnieni w RE/MAX Gold Katowice mają doświadczenie oraz narzędzia, które pozwalają na odpowiednie przedstawienie nieruchomości w Internecie.